Καλάθι
Ασβέστιο (Calcium)

Ασβέστιο (Calcium)

Το ασβέστιο είναι μέταλλο και βρίσκεται σε αφθονία στο ανθρώπινο σώμα αφού αποτελεί περισσότερο από το 1,5% του συνολικού σωματικού βάρους. Το 99% του ασβεστίου στον ανθρώπινο οργανισμό εντοπίζεται στα οστά και το υπόλοιπο 1% στα μαλακά μόρια.

Το σώμα διατηρεί ένα ιδανικό επίπεδο ασβεστίου στο αίμα κάθε χρονική στιγμή. Εάν το ασβέστιο είναι πάνω από αυτό το επίπεδο τότε απορροφάται από τα οστά. Εάν το επίπεδο αυτό μειωθεί, τότε τα οστά αποδεσμεύουν ασβέστιο (και φώσφορο) προκειμένου να διατηρηθούν τα επίπεδα του ασβεστίου στο αίμα. Συνεπώς, η χαμηλή λήψη ασβεστίου μέσω της διατροφής για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να οδηγήσει σε οστεοπενία και στη συνέχεια σε οστεοπόρωση.

ΑΣΒΕΣΤΙΟ ΚΑΙ ΒΙΤΑΜΙΝΗ D: Η απορρόφηση του ασβεστίου αυξάνεται με τη βιταμίνη D. Όταν τα επίπεδα του ασβεστίου στο αίμα είναι χαμηλά, η βιταμίνη D, συμβάλλει στην αύξηση του επιπέδου του ασβεστίου στο αίμα προωθώντας την απορρόφηση του ασβεστίου και του φωσφόρου από το έντερο καθώς μειώνει και την απελευθέρωσή τους από τα οστά. Προκειμένου να διατηρηθεί η φυσιολογική αναλογία ασβεστίου/φωσφόρου στο σώμα, η βιταμίνη D αυξάνει επίσης την έκκριση του φωσφόρου, αλλά όχι του ασβεστίου, από τα νεφρά.

Fitness dietary icons sport activities

ΤΡΟΠΟΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ:

  • Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη(RDA) του ασβεστίου για τους άντρες και για τις γυναίκες είναι 1,000 mg και για τις γυνάικες μετά τα 50 είναι 1.200 mg. το ανώτερο όριο είναι 2.500 έως τα 50 και 2.000 μετά τα 50.
  • Παίρνετε το ασβέστιο με φαγητό ώστε να αυξήσετε την απορρόφηση του και να μειώσετε τον κίνδυνο δημιουργίας πέτρας στα νεφρά.
  • Καταναλώνεται καλύτερα το βράδυ γιατί χαλαρώνει τους μυς και έχει καταπραϋντική δράση

Προτείνεται να το πάρετε μαζί με:
✔ Μαγνήσιο(Magnesium),
✔ Βιταμίνη D ,
✔ ΒιταμίνηΚ2