Καλάθι
ΒΙΤΑΜΙΝΗ C (VITAMIN C)

Βιταμίνη C (Vitamin C)

Η πιο γνωστή ιδιότητα της Βιταμίνης C είναι ότι προστατεύει το σώμα μας από τις μολύνσεις και επιταχύνει την επούλωση πληγών του σώματος (ενίσχυση του ανοσοποιητικού). Ακόμη η βιταμίνη C:

  • Είναι απαραίτητη για τη παραγωγή κολλαγόνου.
  • Xρησιμεύει ως αντιισταμινικό – μείωση των συμπτωμάτων του κοινού κρυολογήματος.
  • Η βιταμίνη C αυξάνει την παραγωγή των λεμφοκυττάρων.
  • Είναι ένα ισχυρό και αποτελεσματικό αντιοξειδωτικό, που προστατεύει το σώμα μας πό τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν οξειδωτικά προβλήματα. Επιπλέον, αναγεννά την γλουταθειόνη και την βιταμίνη E που έχει εξαντληθεί, ενώ ενεργοποιεί τα ένζυμα που αναζητούν και καταστρέφουν τις ελεύθερες ρίζες.
  • Η βιταμίνη C έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την αρτηριακή πίεση και ως εκ τούτου μειώνει την πιθανότητα της υπέρτασης, καθώς και τα σοβαρά προβλήματα υγείας που ακολουθούν, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα.
  • Εξασφαλίζει τη σωστή διαστολή των αιμοφόρων αγγείων με αποτέλεσμα την καλύτερη κυκλοφορία του αίματος δηλαδή μειώνει τον κίνδυνο για ασθένειες όπως αθηροσκλήρωση, συμφορητική καρδιακή ανεπάρκεια, και στηθάγχη (ανεπαρκή παροχή αίματος προς την καρδιά που προκαλεί πόνους στο στήθος).
  • Μειώνει δραματικά τα επίπεδα μολύβδου στο αίμα. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τα παιδιά που ζουν σε αστικές περιοχές, καθώς μελέτες έχουν δείξει ότι η τοξικότητα από τον μόλυβδο μπορεί να οδηγήσει σε αναπτυξιακά και συμπεριφοριστικά προβλήματα, όπως μαθησιακές δυσκολίες και μείωση του IQ.
  • Συμμετέχει στην παραγωγή αιμοσφαιρίνης και βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου από τις τροφές.
  • Με την βοήθεια της βιταμίνης C δημιουργείται L-καρνιτίνη, η οποία βοηθά τον οργανισμό να καίει το λίπος για ενέργεια.
  • Τα επίπεδα της βιταμίνης C μπορούν να επηρεάσουν τη διάθεσή μας και γενικότερα την ψυχική μας υγεία, μιας και είναι απαραίτητη για την κατασκευή πολλών σημαντικών νευροδιαβιβαστών, συμπεριλαμβανομένων της ντοπαμίνης, της νορεπινεφρίνης και της επινεφρίνης.
  • Η βιταμίνη C βοηθάει στην πρόληψη συγκεκριμένων μορφών καρκίνου, όπως ο καρκίνος του οισοφάγου, ο καρκίνος στο πάγκρεας και ο καρκίνος της μήτρας.
  • Η πρόσληψη βιταμίνης C έχει αποδειχθεί ότι βοηθά την καταπολέμηση του καταρράκτη, αυξάνοντας την ποσότητα της ροής του αίματος στο μάτι.
Fitness dietary icons sport activities

ΤΡΟΠΟΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ:

  • Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη(RDA) της βιταμίνης C είναι 65 έως 90 mg την ημέρα και το ανώτατο όριο είναι 2.000 mg.
  • H βιταμίνη C είναι ιδανική για λήψη το πρωί, δεδομένου ότι μετατρέπουν την τροφή σε ενέργεια και προωθούν τον μεταβολισμό. Επίσης, δεν χρειάζεται να λαμβάνεται με τα γεύματα.

Προτείνεται να το πάρετε μαζί με:

Βιοφλαβονοειδή, για μεγαλύτερη απορρόφηση.
✔ Η βιταμίνη C δρα σε στενή συνεργασία με τη βιταμίνη E