Καλάθι
ΙΩΔΙΟ (ΙODINE)

Ιώδιο (Ιodine)

Το ιώδιο ανήκει στην ομάδα των αλογόνων. Απαντάται στη φύση σπάνια και συνήθως με τη μορφή ιωδιούχων αλάτων του ασβεστίου. Η υψηλότερη συγκέντρωση ιωδίου (ως ιωδίδιο ή ιωδιούχο άλας) βρίσκεται στους ωκε¬ανούς και ανέρχεται στα 0,06 mg ανά λίτρο. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, το 90% του ιωδίου προσλαμβάνεται από τις τροφές και και το 10% από το νερό.

Τα οφέλη του ιωδίου για τον οργανισμό είναι τα εξής:

Είναι απαραίτητο για το μεταβολισμό και τη λειτουργία του θυρεοειδούς.

Για να δημιουργηθούν οι ορμόνες το θυρεοειδούς η θυροξίνη (Τ4) και η τριιωδοθυρονίνη (Τ3), χρειάζονται ιώδιο. Η καλή υγεία του θυρεοειδούς βοηθά το σώμα σας να διατηρεί σταθερό καρδιακό ρυθμό, να ρυθμίζει τη θερμοκρασία, να βελτιώνει την πέψη και να διατηρεί ένα υγιές βάρος.

Βοηθά τον εγκέφαλό σας να παραμείνει υγιής.

Η ανεπάρκεια ιωδίου είναι μία από τις πιο διαδεδομένες αιτίες εγκεφαλικής βλάβης.

Προστατεύει το σώμα από τις τοξίνες.

Το φθόριο, το χλώριο και το βρώμιο είναι επικίνδυνα χημικά συστατικά που βρίσκονται παντού και μπορούν επίσης να παρεμποδίσουν σοβαρά τη λειτουργία του θυρεοειδούς. Η διατήρηση των υγιεινών επιπέδων ιωδίου εμποδίζει τη συσσώρευση των χημικών αυτών στον οργανισμό.

Προστατεύει από την ακτινοβολία.

Το ιώδιο μπορεί επίσης να σας προστατεύσει από την έκθεση στην ακτινοβολία. Είναι ένα φυσικό προστατευτικό από την υπεριώδη ακτινοβολία για τα μάτια, σύμφωνα με μια αυστριακή μελέτη του 2004.

Είναι ένα φυσικό αντισηπτικό.

Από τον καθαρισμό των πληγών έως τον καθαρισμό του νερού, το ιώδιο είναι μια αποστειρωτική ουσία που μπορεί να σκοτώσει ανθυγιεινούς οργανισμούς, βακτηρίδια και ιούς.

Είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό.

Το ιώδιο μπορεί να είναι τόσο ισχυρό όσο η βιταμίνη C! Μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των ελεύθερων ριζών. Είναι ένα μεγάλο όφελος για το ανοσοποιητικό σύστημα καθώς βοηθάει στον καθαρισμό του αίματος από παθογόνους οργανισμούς.

Έχει αντικαρκινική δράση.

Στην Ιαπωνία οι γυναίκες έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά καρκίνου του μαστού στον κόσμο. Σύμφωνα με μια έκθεση του 2003 που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Breast Cancer Research υποστήριζε ότι αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στην κατανάλωσης φυκιών πλούσιων σε ιώδιο και σελήνιο, το οποίο είναι το βασικό συστατικό της ιαπωνικής διατροφής.

Το ιώδιο βοηθά στην αποφυγή τριχόπτωσης και σε ένα υγιές δέρμα.

Τα επαρκή επίπεδα ιωδίου μπορούν να δώσουν στο δέρμα και τα μαλλιά σας μια υγιή λάμψη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το ιώδιο εμπλέκεται στην κυτταρική αναζωογόνηση .Τα φυσιολογικά επίπεδα ιωδίου εμποδίζουν επίσης την τριχόπτωση λόγω των θρεπτικών ουσιών που παρέχονται στον θυρεοειδή αδένα . Το ιώδιο σε συνδυασμό με άλλα βασικά μέταλλα όπως ο σίδηρος, το μαγνήσιο και ο ψευδάργυρος μπορούν να αποτελέσουν έναν ισχυρό εσωτερικό τονωτικό για την αραίωση των μαλλιών.

Διατηρεί γερά τα δόντια και τα οστά.

Το ιώδιο βοηθά στην διατήρηση ισχυρών δοντιών και οστών, καθώς είναι βασικός παράγοντας στην απορρόφηση του ασβεστίου. Στην πραγματικότητα, η σχέση μεταξύ χαμηλού ιωδίου, χαμηλής απορρόφησης ασβεστίου και υποθυρεοειδισμού είναι γνωστή από τους ερευνητές για τουλάχιστον τα τελευταία εκατό χρόνια.

Το ιώδιο βοηθά στη σταθεροποίηση της διάθεσης σας.

Πρόσφατη έρευνα έχει συνδέσει την έλλειψη ιωδίου με την κατάθλιψη και το άγχος. Βρήκε μια σύνδεση μεταξύ των “μεταβολών της ορμόνης διέγερσης του θυρεοειδούς (TSH) και των ήπιων περιπτώσεων κατάθλιψης και άγχους”.Η TSH παράγεται από την υπόφυση για να σηματοδοτήσει τον θυρεοειδή για να παράγει περισσότερες ορμόνες θυρεοειδούς. Οι διακυμάνσεις στην TSH είναι συχνά μια ένδειξη ότι ο θυρεοειδής δεν παίρνει αρκετό ιώδιο ώστε να κάνει λειτουργέι σωστά.

Fitness dietary icons sport activities

ΤΡΟΠΟΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ:

  • Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη(RDA) του ιοδίου για άντρες και γυναίκες είναι 150 mcg και to ανώτερο όριο ειναι 1.100 mcg.
  • Πάρτε το συμπλήρωμα ιωδίου μαζί με το γεύμα σας .Μπορεί η λήψη ιωδίου να αυξήσει την ενέργεια σας οπότε προτιμήστε να το πάρετε μαζί με το μεσημεριανό σας γεύμα.