Καλάθι
ΒΙΤΑΜΙΝΗ A (VITAMIN A)

Βιταμίνη A (Vitamin A)

Η βιταμίνη Α (ρετινόλη) είναι σημαντική για την φυσιολογική όραση, την έκφραση γονιδίων, την αναπαραγωγή, την εμβρυϊκή ανάπτυξη, και την ανοσολογική λειτουργία.
Η βιταμίνη Α συμμετέχει στο σχηματισμό της ροδοψίνης , μιας χρωστικής των οφθαλμών που σχετίζεται με νυχτερινή όραση και παίζει σημαντικό ρόλο για το σχηματισμό νέων κυττάρων.

Επίσης η βιταμίνη Α βοηθά στη διατήρηση της υγείας και της συνοχής του δέρματος και των βλεννογόνων, βοηθώντας στην πρόληψη των λοιμώξεων της μύτης, του λάρυγγα, των πνευμόνων, του ουροποιητικού συστήματος κτλ. Ακόμη μπλοκάρει τις ελεύθερες ρίζες και ενισχύει το ανοσοποιητικό.

Tα καροτενοειδή είναι φυσικές χρωστικές ουσίες που προσδίδουν το χρώμα στα φυτά. Τα καροτενοειδή έχουν αντιοξειδωτική δράση και μετατρέπονται στο σώμα μας σε ρετινόλη (βιταμίνη Α) : (1mg ρετινόλης= 6mg β καροτένιου= 12mg άλλων καροτενοειδών).

Fitness dietary icons sport activities

ΤΡΟΠΟΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ:

  • Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη(RDA) για άνδρες και γυναίκες είναι 900 και 700 μg ρετινόλης αντίστοιχα. Το ανώτερο επίπεδο πρόσληψης για ενήλικες είναι 3.000 μg βιταμίνης Α.
  • Η βιταμίνη Α είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη και θα πρέπει να χορηγείται με φαγητό με καλά λιπαρά (ακόρεστα) για καλύτερη απορρόφηση.

Είναι επίσης καλύτερο να μην καταναλώνεται το βράδυ, καθώς οι λιποδιαλυτές βιταμίνες μπορεί να έχουν αρνητική επίδραση στον ύπνο.