Καλάθι
Μελατονίνη (Melatonin)​

Μελατονίνη (Melatonin)​​​​

Η μελατονίνη είναι μια ορμόνη που παράγεται στον εγκέφαλο και πιο συγκεκριμένα στην επίφυση. Είναι κυρίως υπεύθυνη για τη ρύθμιση του κιρκάδιου ρυθμού (βιολογικό ρολόι) του οργανισμού μας και στη διατήρηση του σωστού κύκλου του ύπνου.

Γι’ αυτό το λόγο η μελατονίνη ονομάζεται η ορμόνη του ύπνου.

Είναι ένα από τα πιο δημοφιλή βοηθήματα ύπνου και είναι φυσική λύση για την αϋπνία.

Ευεργετικές επιδράσεις για τον οργανισμό:

  • Εκτός από τη βελτίωση του ύπνου, η μελατονίνη συμμετέχει επίσης στη διαχείριση της ανοσολογικής λειτουργίας, της αρτηριακής πίεσης και των επιπέδων κορτιζόλης.
  • Ενεργεί ως αντιοξειδωτικό
  • Μπορεί να βελτιώσει την υγεία των ματιών.
    Η μελατονίνη είναι υψηλή σε αντιοξειδωτικά που μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη βλάβης των κυττάρων και να κρατήσουν τα μάτια σας υγιή. Στην πραγματικότητα, έρευνα έχει δείξει ότι η μελατονίνη μπορεί να είναι ευεργετική για τη θεραπεία καταστάσεων όπως το γλαύκωμα και η ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας (AMD). Σε μια μελέτη σε 100 άτομα με AMD, η συμπλήρωση με 3 mg μελατονίνης για 6-24 μήνες βοήθησε στην προστασία του αμφιβληστροειδούς, να καθυστερήσει τη βλάβη που σχετίζεται με την πάροδο της ηλικίας και τέλος τη διατήρηση της οπτικής διαύγειας.
  • Μελέτες δείχνουν ότι η μελατονίνη μπορεί να επιμηκύνει το συνολικό χρόνο ύπνου, να συντομεύσει το χρόνο που χρειάζεται για να κοιμηθεί και να βελτιώσει την ποιότητα ύπνου στα παιδιά και τους ενήλικες.
  • Θα μπορούσε να μειώσει τα συμπτώματα της εποχικής κατάθλιψης
    Η εποχιακή συναισθηματική διαταραχή (SAD), που ονομάζεται επίσης εποχική κατάθλιψη, είναι μια κοινή κατάσταση που εκτιμάται ότι επηρεάζει έως και το 10% του πληθυσμού παγκοσμίως. Αυτός ο τύπος κατάθλιψης σχετίζεται με αλλαγές στις εποχές και εμφανίζεται κάθε χρόνο με τα συμπτώματα να εμφανίζονται περίπου την ίδια εποχή, συνήθως στα τέλη του φθινοπώρου έως τις αρχές του χειμώνα. Επειδή η μελατονίνη παίζει ρόλο στη ρύθμιση του κιρκαδιανού ρυθμού, οι χαμηλές δόσεις χρησιμοποιούνται συχνά για τη μείωση των συμπτωμάτων της εποχικής κατάθλιψης.
  • Σύμφωνα με μία μελέτη σε 68 άτομα, οι μεταβολές στον κιρκάδιο ρυθμό έδειξαν ότι συμβάλλουν στην εποχιακή κατάθλιψη, αλλά η λήψη μελατονίνης σε κάψουλες καθημερινά ήταν αποτελεσματική στη μείωση των συμπτωμάτων.
  • Μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα ανθρώπινης αυξητικής ορμόνης
    Η ανθρώπινη αυξητική ορμόνη (HGH) είναι ένας τύπος ορμόνης που είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη και την κυτταρική αναγέννηση.Τα υψηλότερα επίπεδα αυτής της σημαντικής ορμόνης έχουν επίσης συνδεθεί με αυξήσεις τόσο στη δύναμη όσο και στη μυϊκή μάζα.
Fitness dietary icons sport activities

ΤΡΟΠΟΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ:

  • Η συνιστώμενη ημερήσια δόση μελατονίνης είναι 0.3- 5 mg.
  • Προτιμήστε να παίρνετε το συμπλήρωμα μελατονίνης πριν τον βραδινό ύπνο.