Καλάθι
ΒΙΤΑΜΙΝΗ D (VITAMIN D)

Βιταμίνη D (Vitamin D)

Η βιταμίνη D μετατρέπεται στο σώμα σε 1,25 διυδροξυχοληκαλσιφερόλη, η οποία μαζί με την καλσιτονίνη και την παραθορμόνη ρυθμίζει τη συγκέντρωση του ασβεστίου στο πλάσμα του αίματος. Η κύρια δράση της βιταμίνης D είναι η αύξηση του επιπέδου του ασβεστίου στο αίμα μέσω της προώθησης της απορρόφησης του ασβεστίου και του φωσφόρου από το έντερο, καθώς και μέσω της απελευθέρωσης των μετάλλων αυτών από τα οστά. Προκειμένου να διατηρηθεί η φυσιολογική αναλογία ασβεστίου/φωσφόρου στο σώμα, η βιταμίνη D αυξάνει επίσης την έκκριση φωσφόρου, αλλά όχι ασβεστίου, από τα νεφρά. Η βιταμίνη D παράγεται από τον οργανισμό σχεδόν 80 % μέσω της επίδρασης της υπεριώδους ακτινοβολίας του ήλιου στο δέρμα μας αλλά προσλαμβάνεται επίσης μέσω ορισμένων τροφών με κύριο ρόλο την σωστή ανάπτυξη των οστών μας και την προαγωγή της υγείας του σκελετού μας.

Επίσης η βιταμίνη D παίζει σημαντικότατο ρόλο στη συνολική υγεία του οργανισμού καθώς έχει καταγραφεί πως βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού, στον έλεγχο του σακχάρου αλλά και στην πρόληψη άλλων σοβαρών παθήσεων όπως διαφόρων μορφών καρκίνου, σκλήρυνσης κατά πλάκας, ψυχιατρικών νόσων, υπέρτασης καθώς και άλλων ασθενειών.

Οι κυριότερες μορφές συμπληρωμάτων βιταμίνης D είναι η εργοκαλσιφερόλη (βιταμίνη D2) και η χοληκαλσιφερόλη (βιταμίνη D3). Συνιστάται η χορήγηση βιταμίνη D3 καθώς η χοληκαλσιφερόλη αποτελεί την πιο βιοδιαθέσιμη μορφή και έχει τη δυνατότητα να ανεβάσει τα επίπεδα της ολικής βιταμίνης D αποτελεσματικότερα.

Fitness dietary icons sport activities

ΤΡΟΠΟΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ:

  • Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη (RDA) για άνδρες και γυναίκες της βιταμίνης D είναι 400-800 IU . Ωστόσο, μελέτες δείχνουν ότι απαιτείται υψηλότερη ημερήσια πρόσληψη 1000-4000 IU για τη διατήρηση των βέλτιστων επιπέδων στο αίμα.
  • Είναι λιποδιαλυτή βιταμίνη, έτσι θα πρέπει να τη πάρετε με το κυρίως γεύμα, με καλά λιπαρά για καλύτερη απορρόφηση. Αποφύγετε να την πάρετε εάν το κυρίως γεύμα σας είναι αργά το βράδυ, διότι εμποδίζει τον οργανισμό να παράγει Μελατονίνη και μπορεί να διακόψει τον ύπνο.

Προτείνεται να την πάρετε μαζί με:

Βιταμίνη Κ2, βοηθάει σε συνδυασμό με την βιταμίνη D στη μεταφορά του ασβεστίου στα οστά, αποτρέποντας την συσσώρευση του στις αρτηρίες.