Καλάθι
ΒΙΤΑΜΙΝΗ B-complex (VITAMINS B)

Βιταμίνη B-complex (Vitamins B)

Το σύμπλεγμα βιταμίνης Β αποτελείται από τις ακόλουθες οκτώ βιταμίνες Β,:
Β-1 (θειαμίνη), Β-2 (ριβοφλαβίνη), Β-3 (νιασίνη), Β-5 (παντοθενικό οξύ), Β-6 (πυριδοξίνη), Β-7 (βιοτίνη), Β-9 (φολικό οξύ) και Β-12 (κοβαλαμίνη).

Οι βιταμίνες Β παίζουν ζωτικό ρόλο στη διατήρηση της καλής υγείας και ευεξίας. Ως δομικά στοιχεία ενός υγιούς σώματος, οι βιταμίνες Β έχουν άμεση επίδραση στα ενεργειακά επίπεδα, τη λειτουργία του εγκεφάλου και τον μεταβολισμό των κυττάρων.

Το σύμπλεγμα βιταμίνης Β βοηθά στην πρόληψη λοιμώξεων και συμβάλλει στην υποστήριξη ή την προώθηση:

  • της υγείας των κυττάρων
  • της αύξησης των ερυθρών αιμοσφαιρίων
  • των επιπέδων ενέργειας
  • της καλής όραση
  • της υγιής λειτουργίας του εγκεφάλου
  • της καλής πέψης
  • της υγιούς όρεξης
  • της σωστής λειτουργίας των νεύρων
  • της παραγωγής ορμονών και χοληστερόλης
  • της καρδιαγγειακής υγείας
  • του μυϊκού συστήματος
  • Στις γυναίκες οι βιταμίνες Β είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τις γυναίκες που είναι έγκυες και θηλάζουν. Αυτές οι βιταμίνες βοηθούν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του εμβρύου και μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης γενετικών ανωμαλιών.Και για τις μέλλουσες μητέρες, οι βιταμίνες Β μπορεί να αυξήσουν τα επίπεδα ενέργειας, να μειώσουν τη ναυτία και τον κίνδυνο ανάπτυξης προεκλαμψίας.
  • Στους άνδρες οι βιταμίνες Β πιστεύεται ότι αυξάνουν τα επίπεδα τεστοστερόνης, τα οποία φυσικά μειώνονται με την ηλικία. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν τους άνδρες να χτίσουν μύες και να ενισχύσουν τη δύναμή τους.
Fitness dietary icons sport activities

ΤΡΟΠΟΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ:

• Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη (RDA) του συμπλεγματος B είναι:
  1. Β-1: 1,2 mg
  2. Β-2: 1,3 mg
  3. Β-3: 16 mg
  4. Β-5: 5 mg (δεν έχει καθιερωθεί RDA)
  5. Β-6: 1,3 mg
  6. Βιοτίνη: 30 mcg (δεν έχει καθιερωθεί RDA)
  7. Φολικό οξύ: 400 mcg
  8. Β-12: 2,4 mcg
  • Οι βιταμίνες Β είναι υδατοδιαλυτές έτσι η καλύτερη απορρόφησή τους γίνεται με άδειο στομάχι. Είναι ιδανικές για λήψη το πρωί, δεδομένου ότι μετατρέπουν την τροφή σε ενέργεια και προωθούν τον μεταβολισμό.
  • Μοιράστε την ημερήσια δόση σε 2 μέρη, το πρωί και νωρίς το απόγευμα πριν τα γεύματα αλλά όχι το βράδυ γιατί είναι πιθανό να σας δημιουργήσει υπερένταση και αϋπνίες.
Η Βιταμίνη Β12 να προτιμάται υπογλώσσια για καλύτερη απορρόφηση.