Καλάθι
Προβιοτικά

Προβιοτικά​ (Probiotics)

Τα προβιοτικά είναι ζωντανοί μικροοργανισμοί, που όταν χορηγούνται σε επαρκείς ποσότητες, προσφέρουν οφέλη υγείας στον ξενιστή όταν αυτά είναι σε επαρκείς ποσότητες. Τα βακτήρια που υπάρχουν στο έντερο συνιστούν τη λεγόμενη εντερική μικροχλωρίδα, η ισορροπία της οποίας είναι απαραίτητη για την καλή λειτουργία του εντέρου. Με τη λήψη προβιοτικών μπορεί να εξασφαλισθεί η ισορροπία της η οποία επηρεάζεται από τον σύγχρονο τρόπο ζωής, από το άγχος, τη λήψη αντιβιώσεων κ.α.

Τα προβιοτικά επιδρούν στο ανοσοποιητικό σύστημα, περιορίζουν τους εξωγενείς παθογόνους παράγοντες, μειώνουν τη δυσανεξία στη λακτόζη και περιορίζουν τους κινδύνους για καρκίνο του εντέρου. Μεγάλη σημασία έχει η χορήγηση των κατάλληλων προβιοτικών σκευασμάτων με τα σωστά στελέχη προβιοτικών. Υπάρχουν εκατομμύρια διαφορετικά είδη βακτηρίων που αποτελούν το ανθρώπινο μικροβίωμα. Ωστόσο η επιστήμη έχει επικεντρωθεί σε μια βασική ομάδα προβιοτικών ειδών. Που μας βοηθούν να επιλέξουμε τον σωστό τύπο προβιοτικών σκευασμάτων. Τα 5 βασικά είδη απαραίτητων προβιοτικών είναι: Lactobaccilus plantarum, Lactobaccilus acidophilus, Bifidobacterium breve, Lactobacillus Casei και Bifidobacterium longum. Τα διαφορετικά στελέχη παρέχουν διαφορετικά οφέλη.

Lactobaccilus plantarum: Ένα από τα πιο ευεργετικά βακτήρια στο σώμα μας γιατί επιβιώνει στο στομάχι για μεγάλο χρονικό διάστημα και εκτελεί πολλές λειτουργίες που βοηθούν στη ρύθμιση της ανοσίας και τον έλεγχο της φλεγμονής στο έντερο. Βοηθά επίσης να ενισχύσει την προστασία του εντέρου. Ακόμη βοηθά στη πρόληψη των τροφικών αλλεργιών και έχει την ικανότητα να απορροφά και να διατηρεί σημαντικά θρεπτικά συστατικά όπως λιπαρά οξέα ωμέγα-3, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Όλες αυτές οι δράσεις καθιστούν το L. plantarum απαραίτητο για την καταπολέμηση της μόλυνσης και για τον έλεγχο των παθογόνων βακτηρίων.

Lactobaccilus acidophilus: Είναι το βακτήριο που διατηρεί την ισορροπία των καλών έναντι των κακών βακτηριδίων βοηθώντας το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Στις γυναίκες, βοηθάει στην καταπολέμηση της ανάπτυξης του Candida albicans, ενός μύκητα που μπορεί να προκαλέσει λοιμώξεις από ζυμομύκητες. Το L. acidophilus έχει επίσης την ικανότητα να βοηθήσει στη διατήρηση των χαμηλών επιπέδων χοληστερόλης. Τέλος, στο λεπτό έντερο παράγει πολλές ευεργετικές ουσίες που καταπολεμούν τα παθογόνα μικρόβια.

Lactobacillus Casei: Προσθέτοντας περισσότερους L. Casei στη διατροφή μας βοηθάμε στη ρύθμιση του πεπτικού μας συστήματος.Τα προβιοτικά συμπληρώματα που περιέχουν L. Casei χρησιμοποιούνται για την πρόληψη ή τη θεραπεία της διάρροιας. Αυτό περιλαμβάνει τη μολυσματική διάρροια, τη διάρροια του ταξιδιώτη και τη διάρροια που σχετίζεται με αντιβιοτικά. Μπορεί επίσης να έχει κάποια επίδραση σε άλλα πεπτικά προβλήματα, όπως, ο κολικός , η δυσκοιλιότητα, η νόσος του Κρονασθένεια φλεγμονώδους εντέρου (IBD), σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου (IBS), δυσανεξία στη λακτόζη και ελκώδης κολίτιδα. Ακόμη μπορεί επίσης να βοηθήσει στα προβλήματα ακμής ,στις αλλεργίες, στο έκζεμα και στη δερματίτιδα, στο κρυολόγημα , στη γρίπη , στη λοίμωξη του αναπνευστικού λοίμωξη αυτιού (μέση ωτίτιδα), στα προβλήματα στοματικής υγείας, όπως πλάκα, ουλίτιδα κ.α.

Bifidobacterium breve: Είναι πιο γνωστό για τα προβιοτικά του οφέλη σε βρέφη και μικρά παιδιά. Αν και βρίσκεται μέσα στο ενήλικο έντερο, οι πληθυσμοί είναι πολύ μεγαλύτεροι στα βρέφη. Το B. breve βοηθά στην ανακούφιση της δυσκοιλιότητας στα παιδιά, παράλληλα με τα Bifidobacterium bifidum και Lactobacillus acidophilus.

Bifidobacterium longum: Έχει συσχετιστεί με τη βελτίωση της ανοχής στη λακτόζη και την πρόληψη διάρροιας, τροφικών αλλεργιών και την πρόληψη πολλαπλασιασμού των παθογόνων οργανισμών. Είναι επίσης γνωστό ότι έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες καθώς και την ικανότητα να καθαρίζει τις ελεύθερες ρίζες. Σε εργαστηριακούς ποντικούς, το B. longum έχει αποδειχθεί ότι μειώνει το άγχος. Όπως το L. acidophilus, το B. longum επίσης βοηθά στη διατήρηση υγιών επιπέδων χοληστερόλης.

Fitness dietary icons sport activities

ΤΡΟΠΟΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ:

  • Η ημερήσια δόση προβιώτικών είναι 1 – 10 billion
  • Εάν παίρνετε αντιβίωση σιγουρευτείτε ότι παίρνετε το συμπλήρωμα των προβιοτικών σας με διαφορά δύο ωρών είτε πριν , είτε μετά την λήψη της αντιβίωσης.
  • Πολλοί λαμβάνουν τα προβιοτικά με άδειο στομάχι σκεπτόμενοι πως τα καλά βακτήρια μπορούν να φτάσουν στο έντερο ανεμπόδιστα χωρίς να γίνεται ζύμωση με τις τροφές.
  • Από την άλλη μεριά μελέτη του 2011 εξέτασε τη λήψη προβιοτικών 30 λεπτά πριν ή κατά ττη διάρκεια κατανάλωσης χυλού από βρώμη και γάλα (porridge), μόνο με γάλα, μόνο με χυμό μήλου και μόνο με νερό. Το αποτέλεσμα ήταν ότι αυτή η μέθοδος λήψης αυξάνει την απορρόφησή τους. Βρέθηκε επίσης ότι η απορρόφηση ήταν ακόμη μεγαλύτερη όταν το γεύμα περιείχε λίγα λιπαρά. Γι’ αυτό και κάποιοι συστήνουν η λήψη προβιοτικών να συνοδεύεται από κάτι λιπαρό.
  • Συμπερασματικά, για να επιλέξει κανείς ποιά είναι η καλύτερη στιγμή να παίρνουμε τα προβιοτικά, δοκιμάστε να τα πάρετε με φαγητό για ένα διάστημα και στη συνέχεια για το ίδιο διάστημα χωρίς φαγητό και υιοθετήστε τη συνήθεια που λειτουργεί καλύτερα για τον οργανισμό σας.
  • Επίσης θυμηθείτε πως για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα των προβιοτικών σας θα πρέπει να μειώσετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα και τη ζάχαρη.